December 1, 2011

Applikasi Web Paling Berguna Untuk Twitter Facebook dll

Haa berjumpa lagi dalam blog tutorial yang bersawang caharam ni. Bukanlah aku nak buat blog tutorial pun. Saje nak share benda-benda berkaitan blog yang boleh aku gunakan untuk rujukan sendiri di amsa hadapan. Kali ni cte pasal web yang boleh auto tweet dan amcam-macam lagi untuk korang seandainya ada follower baru, ada RT baru, apa-apa jelah yg berkaitan dengan twitter, Facebook, LinkedIn, Foursquare dan banyak lagi


Salah satu contoh kegunaan benda ni kan, kalau ada orang follow twitter aku, secara automatiknya application ni akan tweet ayat "hai {Nama Tweet Korang}, thanks sebab follow twitter!" . Servis ni free je woi! Tak percaya cuba tekan butang ni





Rules yang aku buat sampai korang dapat tweet automatik kalau follow twitter aku ialah "Everytime someone follows me, tweet this" . Kalau nak tengok senarai rules lain, boleh check sini http://ifttt.com/recipes .

Sebenarnya korang boleh buat rules sendiri. Bukan susah pun! Klik-klik aje haha. Kalau korang nak buat rules sendiri, boleh pergi dekat "Tasks" . Nanti akan keluar cara buat rules yang brbunyi "IFTHISthenTHAT". Klik dekat this tu pastu korang tau la apa nak buat

Kelebihan benda ni ialah antaranya sesapa follow twitter korang, terus dapat tweet automatik dari korang. Takdela dicop #retis atau sombong lagi ye dak?

TErima kasih dekat TripleA_89 yang kacak sebab dia la aku tau pasal web ni.

P/S: dem banyak typo

2 comments:

  1. patut la aku tgk ko asekk tweet ayat yg sama time ade followers baru. ayat skema lak tu. pelik jugak la kan. heheheh

    ReplyDelete

Ada soalan berlainan daripada entri ni? Tanya je. Ada masa aku jawab

Dah lawat BLOG ARCX13.COM?

Komen selepas 14 hari diletakkan dalam mod pengesahan untuk elakkan spam