June 1, 2011

Tips Edit Label Entri Blog Secara Banyak

Dah lama tak buat tutorial maka mari kita merepek pasal tutorial harini. Tips ni dijumpai secara tak sengaja ketika mengedit blog pada tahap gaban pagi tadi.

ADAKAH BLOG ANDA MEMPUNYAI RATUSAN ENTRI? ADAKAH ANDA MAHU MENUKAR TAGS/LABEL ENTRY TAPI TAK LARAT DISEBABKAN TERLALU BANYAK?

Saya ada penyelesaiannya! Memperkenalkan fungsi blogger menukar label pada blog secara pukal. Caranya sangat senang tapi mungkin memakan masa bergantung kepada nombor label dan entry yang anda telah post sepanjang riwayat hidup anda berblogging.

Tutorial menukar label pada entry blog banyak banyak

STEP#1 - MASUK EDIT POSTS


Pastikan korang jumpa page seperti di atas di mana korang kena tandakan pada entry-entry yang hendak ditukar labelnya. Selepas siap tandakan entri tersebut,


Tutorial menukar label pada entry blog banyak banyak' title=
 
STEP #2 - CARI KOTAK LABEL ACTION
Dan korang boleh apply mana-mana label untuk entri dalam dashboard korang tu tanpa ada masalah. Selain meletakkan label yang sedia ada pada entri tu, nak letak label baru pomboleyy.Kalau nak remove label, ada di bahagian bawah sekali dalam kotak label action tu


AMARAN - Pastikan korang tak buat silap amcam aku sebab tersalah buat label. Disebabkan itu, hanya 26 Kajian Kes Facebook yang berjaya dicari balik  berbanding episod sebenar iaitu 38. 

1 comment:

  1. ooo..boleh tukar macam tu.nak buat tapi tak reti.thanks ya untuk tuto ni

    ReplyDelete

Ada soalan berlainan daripada entri ni? Tanya je. Ada masa aku jawab

Dah lawat BLOG ARCX13.COM?

Komen selepas 14 hari diletakkan dalam mod pengesahan untuk elakkan spam