June 22, 2011

Tutorial Lindungi Gmail dan Blog dari Hackers 2

Okay kali ni lagi satu tutorial yang senang gila untuk menyukarkan kerja hackers pengecut tu daripada masuk ke dalam blog korang. Kalau yang entri lepas Tutorial Lindungi Gmail dan Blog dari Hackers bercakap pasal kerja Google, kali ni kita bercakap pasal peranan user sendiri. Apa peranan anda dalam melindungi emel dan blog


Okay. setahu aku ada 3 web yang paling selalu orang masuk iaitu Facebook, Blogger, dan Twitter dan tak mustahil hackers pengecut tu akan cuba masuk dalam akaun korang pada 3 websites ini. Kebarangkalian untuk mereka masuk selepas buat tutorial ini mungkin masih ada tapi akan menyukarkan kerja terkutuk mereka tu. Almaklumlah, noob. Masuk akaun orang pun guna software inject SQL.


4 CIRI PASSWORD YANG MEMANTAPKAN SEKURITI ANDA


1- Password yang bukan tarikh lahir kau
2- Password yang panjang. Buat lebih dari 10 huruf!
3- Password yang gunakan huruf besar dan kecil
4- Password yang ada Huruf dan Nombor

Pastikan lepas buat password yang panjang tu korang salin di mana-mana. Atas kertas ya bukan letak dalam inbox Facebook!

Hackers yang hack blog sekarang ni ialah attention whores dan kurang kasih sayang ibu bapak. Korang buat malu hackers je buli kami yang takde ilmu hacking ni. Mesti di alam sebenar mereka ni ialah downright loser.

11 comments:

  1. okey aku nak tukar password skrg lah....

    ReplyDelete
  2. aku dah tukar semua password aku dengan buat 2 layers protection tu hehe

    ReplyDelete
  3. Guna software untuk inject sqli macam havij kurang best, buat manual lagi best (tu orang cakap lah bukan aku hehe)

    Kalau fb, twitter dan blog blogspot kena hack tu 90% kesalahan pengguna. 10% lagi tu kadang2 mungkin jugak fb, twitter dan blogspot ada exploit untuk hacker hack akaun. Ya, dulu mmg fb dan blogspot pun ada exploit (vuln) untuk hacker pecah masuk akaun. Apa2pun macam ko cakap, make sure password (dan sume yg ko sebut kat atas tu) selamat. hehe.

    ReplyDelete
  4. hahaha.. Ayat last tu kasi Hackers makan dalam betul. Btw, password gua VERY STRONG sudah...

    Latest Post: 7 Jenis Kuasa Adiwira Yang Aku Mahukan

    ReplyDelete

Ada soalan berlainan daripada entri ni? Tanya je. Ada masa aku jawab

Dah lawat BLOG ARCX13.COM?

Komen selepas 14 hari diletakkan dalam mod pengesahan untuk elakkan spam